tiistai 8. marraskuuta 2016

Nainen miesten maailmassa

Siihen tulokseen me ollaan Annan kanssa tultu. Täällä on liikaa miehiä. Viime otoksessa esittelin maahanmuuttajanaisen elämää, niin esitellään nyt sitten maahanmuuttajamiesten elämää vuorostaan, ulkopuolisen näkökulmasta totta kai.

Ensinnäkin täällä hostellissa on enemmän miehiä kuin naisia siitä yksinkertaisesta syystä, että nää tossukat pojat ei saa hommattua itelleen huonetta. Välillä tää meidän keittiö on kun joku armeijan kasarmi. (Ei sillä, ei me olla Annan kanssa saatu hommattua huonetta sen enempää, ehkä mekin ollaan pohjimmiltamme miehiä). Tänään kun tulin töistä kotiin, niin laskevan mielialan vallassa huomasin, että meidän huoneessakin on nyt 50:50 tilanne. Aiemmin on aina ollut enemmän tyttöjä. Toivottavasti nuo jannut on vaan käymässä.

No niin, siis maahanmuuttajamiehen elämä. Siinä missä maahanmuuttajanaiset tekee hymyillen alipalkattua työtä kuin työtä, nää meidän heput istuu keittiössä naama norsunvitulla jurnuttamassa, ettei raha riitä mihinkään, duunia on liikaa ja pomo on paska. Lisäksi toki keskustelu liikkuu vakkariaiheissa, kuten jalkapallossa, kaljan juonnissa ja naisten naurattamisessa. Öisin ei voi nukkua, koska joka ilta jossain on jotkut bileet ja sitten taas aamulla väsyttää ja ärsyttää kaikki. Eikä näillä tyypeillä siis ole edes sukupuoli heitä vastaan lähes joka asiassa toisin kuin meillä. Ja seksismiä kaikkialla, jos me istutaan kattomassa telkkaria ja joku mies istuu vieressä, niin toiset miehet halutessaan vaihtaa kanavaa konsultoivat tietenkin vaan muita miehiä. Mitä väliä sillä on, mitä nainen haluaa. Lähin mies voi puhua sen puolesta tilanteessa kuin tilanteessa. Joskus on vaikee kuvitella, että nyt on tosiaan vuos 2016.

Mulla ja Annalla on satunnaisesti sanaharkkaa (”pojat alotti, saako nyt jatkaa sanailua” ”ei ku syödään nyt kerrankin rauhassa”.) kaikkien näiden jannujen kanssa, koska tässä talossa vaan yksinkertaisesti saa paljon parempaa palvelua, kun välillä korottaa ääntään. Eilissäpäivänä meidän italialaiset miehet täällä kokkasi meille illallisen, koska oli puhe siitä, miten meidän pitäisi harrastaa kulttuurien vaihtoa täällä. Pojat halusi tietää, miten sanotaan suomeksi ”minä kokkaan” ja Annan mukaan minä olin siihen kommentoinut, että puhumisen sijasta voisitte oikeasti kokata meille kaikille. Siitä se sitten lähti. Oli puhe, että syödään siinä 8-12 aikaan illalla. Kävin puol yhdeksältä katsomassa, miten kokkipuuhat etenee, mutta poikia ei näkynyt missään. Menin ottamaan tirsat, ja Anna meni 9:20 tarkistamaan tilanteen uudelleen. Pojat istui tapanasa mukaan kädet puuskassa sohvalla ja kovasti suunnitteli kauppaan lähtöä. Kymmenen jälkeen oli täys hälytys päällä, kun neljä kokkia hääräsi meidän pienessä keittiössä valmistelemassa pastaa ja bataattiranskalaisia. Me oltiin Annan kanssa työnjohtotehtävissä. Yhteentoista mennessä oli jo syöty. Ruoka oli hyvää, joten sitä kannatti odottaa.


Ai niin muuten, eilen olin kaikessa rauhassa kirjastossa tekemässä omia juttujani, kun yllättäen joku 40+ äijä alkoi mua siitä iskemään jatkoille. Siis kirjastosta herra paratkoon. Kysyi kaikki perinteiset, mistä oon, mitä teen täällä, puhui mulle suomea, koska se on paras tapa saada nainen kaatumaan. Ympäripyöreästi vastasin, että en nyt ikävä kyllä mihinkään kahville lähde, kun kaveri venaa mua lähtemään sinne meidän omaan kotiin. Äijä oli sinnikäs, ehdotti drinkkejä myöhemmin viikolla. Siinä vaiheessa piti vetää hihasta mustasukkainen venäläinen rakastaja Andrey, joka ei halua jakaa mua muiden miesten kanssa, niin oudolta kun se kuulostaakin. Tämä jannu halusi oitis tietää, tapasinko Andreyn tinderissä. Vastasin, että ei kun mä menin illalla ulos ja siellä se oli. Mihin tässä mitään helvetin tinderiä enää tarvii, kun kirjastossakaan ei oo turvassa. Väsyttää kaikki miehet, paitsi Andrey, joka on tosi hyvä mielikuvitusmies. Ei koskaan haluu mun tekevän asioita, joita en halua tehdä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti